tirsdag den 17. juli 2012

Billede fra Paris

Lige et lille billede fra Paris


Fr Danielle låser døren til de aller ældste bøger på dominikanernes teologiske bibliotek, bibliotheque du saulchoir, der er det største af sin slags i Frankrig.  

De andre i gruppen havde været der nogle dage i forvejen for at holde aftenbøn i brødrenes kirke, men jeg havde været for træt. Da jeg hørte, at de også havde set det teologiske bibliotek, blev jeg ganske nedtrykt. Jeg plejede jo at læse teologi, og bøger er min helt store autistiske interesse, så leder N, som kendte Fr Danielle personligt, ringede og arrangerede en privat rundvisning.

Sådan et bibliotek ser faktisk ikke ud af meget, hylderne er grå og kedelige og står så tæt, at man faktisk ikke lægger mærke til, hvor mange bøger der egentlig er, men det var en stor oplevelse, især at se den lille afdeling med de rigtig gamle bøger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar